Thursday, April 10, 2014

UMNO Tolak Hudud??? Biar betul!!! @NajibRazak @AbdulHadiAwang @AnwarIbrahim @Ratu_Naga

Siapa kata UMNO tolak hukum hudup???. Cer bagi bukti-buktinya. Kenapalah depa ni bangang sangat. Hish, kata tu ikut sedap hati sahaja.  Kenapa???. Orang-orang UMNO bukan orang Islam ke!!!. Kami juga mengucap dua kalimah syahadah, sembahyang lima waktu, berpuasa di bulan Ramadhan, menunaikan fadhu haji di Mekah dan mengeluarkan zakat seperti orang-orang Islam yang lain jugak.  Haprak betullah. Itulah kecik-kecik taknak mati, dah tua menyusahkan orang sahaja. Cer gunakan otak yang waras tu, jangan asyik nak menuding jari aje.  Siapakah kita menidakkan hukum ALLAH S.W.T. Cuba tanya pada diri sendiri, dapatkah kita melaksanakan hukum tersebut dengan seadil-adilnya agar tiada orang yang teraniaya disebabkan kesalahan orang lain.

Nak laksanakan hukum hudud ni bukannya senang hoi, sebelum kita nak sabitkan kesalahan seseorang itu, kena pastikan dulu siapa saksinya, kalau tidak menepati syarat dengan sendirinya terbatal tuduhan itu, kan ke kes naya tu. tak pasal pulak pesalah tu bebas, apalagi seronok la, boleh buat lagi...betul tak???. Itupun tak reti ke...katanya Alim Ulamak.

Persoalannya adakah saksi-saksi seperti yang dikehendaki, Saksi yang adil iaitu seorang Islam yang menjauhi dosa-dosa besar, tidak berterusan melakukan dosa-dosa kecil, baik tingkahlakunya, bersopan santun dan boleh dipercayai. Masihkah, wujud saksi-saksi seperti itu pada masakini.

Cuba baca betul-betul dan fahamkan....kalau tak faham juga, bukan orang MELAYU ISLAM lah namanya, nyah engkau dari bumi Malaysia.







1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete